“ Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών το Δημόσιο έχασε μισό δισεκατομύριο ευρώ (!) τον χρόνο από την μείωση των εσόδων από τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων από την αύξηση των τελών στα μεγάλα αυτοκίνητα και την επαναφορά των τεκμηρίων. (βλέπε Capital)
Προφανώς όταν κάποιος έχει λιγότερα χρήματα ή καθόλου και τον επιβαρύνεις με πρόσθετα τέλη και φόρο επί πλασματικών εσόδων θα παραδώσει τις πινακίδες και θα πουλήσει όσο-όσο το αυτοκίνητο που αλλιώς θα προσπαθούσε να κρατήσει.
Αυτοκίνητο που η οικονομία επένδυσε ακριβά , καλώς ή κακώς, για να αγοράσει. Χρήματα που πήγαν σε κάποια βιομηχανία στο εξωτερικό και πωλεί μισοτιμής πλέον πάλι στο εξωτερικό, σχεδόν χαριστικά.
Χάνεται από τη χώρα λοιπόν το αγαθό που αγοράστηκε, μειώνεται ο κύκλος εργασιών, χάνει τα χρήματά του ο αγοραστής που αισθάνεται γελασμένος από το κράτος καθώς με άλλους όρους το αγόρασε και αλλιώς τα υπολόγισε, χάνει τεράστια έσοδα το Δημόσιο και κυρίως χάνουν τις δουλειές τους άνθρωποι που θα ζούσαν συντηρώντας το.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη σύμφωνα με τις μελέτες που εκπονήθηκαν και στα σκάφη αναψυχής. Τα έσοδα μειώθηκαν δραματικά με την επιβολή τεκμηρίων (και μάλιστα εξωπραγματικών) και άλλων φόρων. Οι ευπορότεροι ιδιοκτήτες και οι ξένοι απλώς αποχώρησαν από την Ελλάδα και άδειασαν οι μαρίνες και τα νηολόγια. Οι λιγότερο εύποροι, που δεν μπορούν να αντέξουν εξωπραγματικά τεκμήρια και χρεώσεις, με μικρά σκάφη, παρέδωσαν τις άδειες, τα πούλησαν και συνεχίζουν τα τα πουλούν ή ακόμη να τα βυθίζουν.
Έσοδα μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων έχασε το δημόσιο κατ'έτος επίσης από αυτά που είχε. Το 2002 η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης σε σκάφη έως 10 μέτρα είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των λεμβολογήσεων, δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας και υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον ΦΠΑ.Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 μικρά σκάφη μικρότερα από 10 μέτρα. Το 2008 που επανήλθαν τα τεκμήρια στις βάρκες και σκάφη αναψυχής ξεκίνησε η σταδιακή πτώση του κλάδου, η οποία κορυφώθηκε το 2013 και ανήλθε σε 89%.Παράλληλα τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι το 92% των λέμβων μήκους 5 μέτρων που λεμβολογούνται κάθε χρόνο είναι ελληνικής κατασκευής με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση.( βλέπε ΗΜΕΡΗΣΙΑ)
Γέμισαν τα λιμάνια της Τουρκίας, της Κροατίας, του Μαυροβουνίου. Προφανώς τα έσοδα του Δημοσίου που χάνονται κάθε χρόνο είναι τεράστια καθώς δεν προέρχονται από τα τέλη ή τα τεκμήρια. Αυτός που δεν έχει χρήματα να καλύψει το εξωφρενικό τεκμήριο απλώς το πουλάει ή το αποσύρει. Δεν θα πληρώσει κανείς φόρο για χρήματα που δεν βγάζει. Αυτός που έχει χρήματα το υπερκαλύπτει έτσι κι αλλιώς οπότε δεν προσφέρει τίποτα. Τα έσοδα του Δημοσίου προέρχονται από τους φόρους επί των καυσίμων, ΦΠΑ σε κάθε στάδιο (ελλιμενισμός, συντήρηση), φόροι εισοδήματος στους επαγγελματίες, εισφορές και φόροι επί των θέσεων εργασίας που δημιουργούν. 100.000 άνθρωποι απασχολούνται στον κλάδο. Επιπροσθέτως ένα οποιοδήποτε σκάφος σε ελληνικό λιμάνι, Έλληνα ή αλλοδαπού σημαίνει τακτικές επισκέψεις, αύξηση του τουρισμού σε σταθερή βάση, πρόσθετα χρήματα και θέσεις εργασίας.
Δεν υπολογίζεται βέβαια η απώλεια από τα έσοδα που θα αποκτούσε το Δημόσιο και οι πολίτες παραπάνω από αυτά που είχαν έως τότε εάν η κυβέρνηση πρόσφερε ευνοϊκότερο και -κυρίως- σταθερότερο φορολογικό καθεστώς και περισσότερες και φθηνότερες μαρίνες.
Τι αναπτυξιακό σκάφτεται λοιπόν να κάνει η κυβέρνησή μας με αυτά τα δεδομένα των αποτυχημένων πολιτικών των "μνημονιακών κυβερνήσεων";
Να καταργήσει τα τεκμήρια; Να μειώσει τα τέλη; Να δημιουργήσει φθηνές και καλές μαρίνες παντού σε μια προικισμένη χώρα για τη θάλασσα;
Όχι βέβαια. Άλλες σκέψεις αναδύονται στο πάμφωτο μυαλό τους. Ωραίες και "μνημονιακές", πιο πολύ κι από των προκατόχων της.
Να αυξήσει τα τέλη και στα υπόλοιπα, μικρότερα, αυτοκίνητα και να επιβάλει και πρόσθετα τέλη και φόρους στα εναπομείναντα σκάφη. με προφανείς αναμενόμενες και δοκιμασμένες συνέπειες: μείωση τω αυτοκινήτων και σκαφών, καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας, αύξηση των δαπανών για επιδόματα ανεργίας, αποεπένδυση, μείωση των εσόδων του δημοσίου σε τεράστιο βαθμό. Αυτά τα προτείνει ΜΟΝΗ ΤΗΣ και τα διαπραγματεύεται με τους εταίρους. Όχι το πώς θα προσελκύσει επενδύσεις, αλλά το πώς θα τ'αρπάξει για μερικούς μήνες ακόμη (διότι από την επόμενη δεν θα έχει να πάρει τίποτε) από τους Έλληνες και θα αυξήσει την ανεργία.
Δεν μας λένε με βάση ποια μελέτη θεωρούν πως θα αυξηθούν τα έσοδα του κράτους σε βάθος διετίας; Τι θα γίνει με τις θέσεις εργασίας στον κλάδο; Πόσο θα κοστίσει η ανεργία; Πόσο θα χάσουμε από το ΑΕΠ, τον εθνικό πλούτο; Ποιος την συνέταξε αυτή τη μελέτη; Ποιος τα προτείνει αυτά; Θα μάθουμε ποτέ; Το ΔΝΤ; η Τρόικα; το Υπουργείο Οικονομικών; Ο Βαρουφάκης; Ο Τσίπρας αυτοπροσώπως; Που είναι η υπογραφή του;
Κάνει όμως η Κυβέρνηση, σε συνέχεια της προηγούμενης, περήφανη εξωτερική πολιτική αλληλεγγύης προς την ανθρωπότητα (και υποκρίνεται πως την υποχρεώνουν οι δανειστές): αγοράζουν σε όλο τον κόσμο πάμφθηνα αμάξια και σκάφη που ξεπουλιούνται από Έλληνες, ενώ γεμίζουν τα λιμάνια της Αδριατικής και της άλλης πλευράς του Αιγαίου.
Κατά τα άλλα η Κυβέρνηση νοιάζεται μην ιδιωτικοποιήσει κανένα λιμάνι ή καμιά μαρίνα. Για το ξεπούλημα και απαξίωση της περιουσίας των πολιτών, τις δουλειές που χάνονται, τα έσοδα του κράτους που καταρρέουν, δεν φαίνεται να της καίγεται καρφί. ”