“Οι αρχές δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις περισσότερες δεσμεύσεις που αφορούσαν τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, για πολιτικούς λόγους. Παρά το γεγονός ότι σημαντικές μεταρρυθμίσεις υιοθετήθηκαν στον τομέα αυτό παλιότερα, υπερβολικοί περιορισμοί παραμένουν ανεβάζοντας το κόστος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και αναστέλλοντας τη δημιουργία ή την επέκταση επιχειρήσεων μεγαλύτερων επιχειρήσεων.
Οι αρχές δεσμεύτηκαν να αναλάβουν νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τις ομαδικές απολύσεις και τις συλλογικές δράσεις στην επόμενη επισκόπηση”.
Οι αρχές δεσμεύτηκαν να αναλάβουν νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τις ομαδικές απολύσεις και τις συλλογικές δράσεις στην επόμενη επισκόπηση”.
Πιο συγκεκριμένα, το ΔΝΤ αναφέρει τα εξής για τις ομαδικές απολύσεις, τις συλλογικές δράσεις και τον κατώτατο μισθό:• Στο γενικό γραμματέα του υπ. Εργασίας η απόφαση για τις ομαδικές απολύσεις
“Οι ομαδικές απολύσεις ντε φάκτο δεν επιτρέπονται. Απαιτούν την έγκριση του υπουργείου Εργασίας. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει από το 1982, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις είτε να προσφέρουν πολύ υψηλά πακέτα εθελούσιας εξόδου, είτε να κηρύξουν πτώχευση. Η ευθυγράμμιση του πλαισίου των ομαδικών απολύσεων με τις καλύτερες (σ.σ. διεθνείς) πρακτικές απαιτεί νομοθετικές αλλαγές προκειμένου να εγκαθιδρυθεί ένα απλό και εύκολα εφαρμόσιμο πλαίσιο, μεταφέροντας την απαιτούμενη έγκριση από τον υπουργό Εργασίας στο γενικό γραμματέα. Ωστόσο μένει να δει κανείς εάν αυτές οι αλλαγές μπορούν να βρουν αντιστάσεις σε πολιτικό επίπεδο”.• Να επιτραπεί το lock out
“Οι κανόνες για τις απεργίες έχουν παραμείνει αναλλοίωτοι εδώ και τρεις δεκαετίες και η Ελλάδα βρίσκεται στο περιθώριο της ΕΕ σε ο,τι αφορά τα lock out (σ.σ. κλείσιμο επιχείρησης από τον ίδιο τον εργοδότη). Το ΔΝΤ αναφέρει πως το lock out δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί “ ακόμα και ως αμυντικό όπλο των εργοδοτών κατά τη διάρκεια των εργασιακών διαπραγματεύσεων”. Το ΔΝΤ αναφέρει πως “ οι κανονισμοί για τις δράσεις των συνδικάτων θα αναθεωρηθούν τους επόμενους μήνες και θα ευθυγραμμιστούν με τις καλύτερες πρακτικές στην ΕΕ στο τέλος του Οκτωβρίου (του 2014)”• Να μειωθούν κατά 50% τα επιδόματα ωρίμανσης
Τη μείωση των επιδομάτων ωρίμανσης των μορφωμένων μακροχρόνια ανέργων κατά 50% ζητά το ΔΝΤ“Ο νόμιμος κατώτατος μισθός αποτελείται από ένα βασικό μισθό και τα επιδόματα ωρίμανσης που προσθέτουν 10% ανά τρία χρόνια και πάνω από 30% για όσους εργαζομένους έχουν πάνω από 9 χρόνια εμπειρία” αναφέρει το ΔΝΤ στην έκθεση του. “Αυτό φέρνει τον νόμιμο κατώτατο μισθό ενός εργαζομένου με τουλάχιστον 9 χρόνια εμπειρίας σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο που βρίσκεται ο μισθός έχουν οι περισσότεροι συνομήλικοί του στην Ελλάδα.”, τονίζει το ΔΝΤ.
“Ενώ αυτά τα επιδόματα ωρίμανσης δεν θα είναι μέρος του κατώτατου μισθού από το 2017, το ισχύον σύστημα είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τους λιγότερο μορφωμένους μακροχρόνια ανέργους χωρίς προηγούμενη εργασιακή εμπειρία".Το ΔΝΤ προτείνει την “πλήρη κατάργηση αυτών των επιδομάτων ωριμάνσεων τουλάχιστον για τους μακροχρόνια ανέργους”, η οποία “ θα μπορούσε να μειώσει τις στρεβλώσεις, αλλά σαν μεταβατικό βήμα” για αυτό που “θα γίνει για όλους το 2017”. Σύμφωνα με το ΔΝΤ “οι αρχές θα κόψουν τα επιδόματα ωρίμανσης για τους μακροχρόνια μορφωμένους ανέργους κατά 50%. ”