Οικονομολόγος, Πανεπιστήμιο Πειραιά
Χρηματιστηριακός αναλυτής της Guardian Trust ΑΧΕΠΕΥ
Η φήμη της άρχισε να εξαπλώνεται από την εφαρμογή ταξιδιωτικών υπηρεσιών με τίτλο “Πες μας εσύ την τιμή που θέλεις να πληρώσεις”.
Οι πελάτες από το site της εταιρίας μπορούν να επιλέξουν την τιμή και το επίπεδο των υπηρεσιών, σε ό,τι αφορά τις ενοικιάσεις δωματίων ή κρατήσεις ξενοδοχείων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, αεροπορικών εισιτηρίων και γενικά πακέτα διακοπών. Η τιμή ανακοινώνεται στους πωλητές και αυτοί αποφασίζουν αν θα δεχτούν ή όχι την προσφορά.
Η τακτική της εξυπηρετεί τόσο τους καταναλωτές όσο και τους προμηθευτές. Για ένα ξενοδοχείο το επιχειρηματικό του ρίσκο βρίσκεται ουσιαστικά στην κάλυψη των σταθερών δαπανών συντήρησης και λειτουργίας. Τα κόστη είναι ανελαστικά στο μεγαλύτερο μέρος τους. Αν θα υπάρχει μεγάλη ή μικρή πληρότητα, δεν έχει σημαντική διαφορά ως προς τα έξοδα, αλλά τεράστια από την πλευρά των εσόδων.
Η εταιρεία λύνει αυτό το πρόβλημα των ξενοδόχων ήσυχα και διακριτικά. Παρέχουν ορισμένα δωμάτια σε πολύ καλή τιμή, βοηθώντας τους να καλύψουν κάποια από τα σταθερά κόστη τους, χωρίς αυτό να ακούγεται στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει στον καταναλωτή μια αίσθηση ότι πέτυχε μια συμφέρουσα συμφωνία. Στην ουσία γεφυρώνει τις ανάγκες. Αυτό που ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει και ο προμηθευτής είναι πρόθυμος να πουλήσει για να καλύψει τα σταθερά του έξοδα και να μειώσει τον κίνδυνο να μπει μέσα.
Το επιχειρηματικό σχέδιο και ο καθοριστικός ρόλος του William Shatner
Ενώ οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την Priceline με την υπηρεσία που περιγράψαμε παραπάνω, όσο περνάει ο καιρός, η εφαρμογή αυτή δείχνει να παίζει δευτερεύουσα σημασία στη στρατηγική ανάπτυξης. Πλέον το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της είναι από την Booking.com, μια πιο παραδοσιακή ιστοσελίδα on-line ξενοδοχειακών κρατήσεων.
Τα έσοδα από τις υπηρεσίες μεσολάβησης δεν σχετίζονται καθόλου με το κόστος αγορών. Το μόνο που κάνει, είναι να προσφέρει τον χώρο της ιστοσελίδας της. Παράλληλα υπάρχει και επιπλέον ροή εσόδων από τις διαφημίσεις που φιλοξενούνται στις ιστοσελίδες.
Η εταιρεία ανίχνευσε έγκαιρα το πνεύμα της εποχής και έκανε δυναμική εμφάνιση προβάλλοντας υπηρεσίες μέσω αστεριών του Χόλιγουντ.
Το 1997 ο δημοφιλής ηθοποιός William Shatner (γνωστός ως κυβερνήτης του Enterprise στο Star Trek και πρωταγωνιστής της σειράς Boston Legal) έγινε ο εκπρόσωπος της Priceline, συμφωνώντας να πληρωθεί με μετοχές της εταιρείας.
Η συμφωνία αποδείχθηκε αρκετά κερδοφόρα για το Shatner, ο οποίος πούλησε το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του λίγο πριν το “σκάσιμο” των dot-com, κερδίζοντας από ό,τι φημολογείται περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια!
Ο Shatner έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά διαφημιστικά με ευρηματικό χιούμορ, συμβάλλοντας στην αναγνωσιμότητα. Τα τελευταία δύο χρόνια άρχισε να εμφανίζεται μαζί του η Kaley Cuoco, γνωστή από την κωμική σειρά The Big Bang Theory, υποδυόμενη την κόρη του Shatner.
Η ξέφρενη ανοδική πορεία
Μια καλή εφαρμογή και μια έξυπνη ιδέα, παρουσιασμένες με ευρηματικό τρόπο, μπορούν να εκτοξεύσουν μια επιχείρηση, οδηγώντας την σε μια αξιοζήλευτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Η Priceline (PCLN) είναι μία περίπτωση εταιρείας που αποδεικνύει με εμφατικό τρόπο τις τεράστιες επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανοίγονται από τη σωστή αξιοποίηση του Internet.
Η διοίκηση της Priceline έχει επιδείξει επιθετική στρατηγική εξαγορών στο παρελθόν, που την έχει βοηθήσει να επιταχύνει την παγκόσμια επέκτασή της.
Η κυριότερη ήταν η Booking.com, που όπως αναφέραμε είναι πλέον η κύρια πηγή εσόδων της. Την αγόρασε έναντι 135 εκατομμυρίων το 2005, ενώ μόνο για το 2013 κέρδισε από αυτήν 1,1 δισεκατομμύρια.
Το 2007 εξαγόρασε την Agoda.com με έδρα τη Σιγκαπούρη. Παρέχει παρόμοιες υπηρεσίες με την Priceline, αλλά ειδικεύεται στην Ασιατική ήπειρο.
Το 2010, επεκτάθηκε στις on-line υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, μέσω της Rentalcars.com.
Το 2012 απόκτησε την Kayak.com δαπανώντας περίπου 2 δισεκατομμύρια σε μετρητά και μετοχές. Η Kayak ειδικεύεται σε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων και θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρία.
Το καλοκαίρι του 2014 απόκτησε την OpenTable (OPEN), δαπανώντας 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η OpenTable είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής online κρατήσεων εστιατορίων στον κόσμο, με πάνω από 15 εκατομμύρια κρατήσεις τον μήνα, σε περισσότερα από 30.000 εστιατόρια.
Παρά το μέγεθος της, συνεχίζει ακόμα και σήμερα να ανακοινώνει διψήφιο ποσοστό αύξησης κερδών. Την τελευταία δεκαετία παρατηρούμε τα κέρδη ανά μετοχή να είναι σταθερά ανοδικά.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι διορατικοί επενδυτές που είχαν αγοράσει τις μετοχές της το 2000, σήμερα έχουν 100πλασιάσει τα χρήματα τους ! ”
Οικονομολόγος, Πανεπιστήμιο Πειραιά
Χρηματιστηριακός αναλυτής της Guardian Trust ΑΧΕΠΕΥ
Θεσσαλονίκη: Μας "κατέλαβαν" οι
Επενδυτές Χωρίς Σύνορα
Η παρουσίαση του βιβλίου "Επενδυτές Χωρίς Σύνορα" έγινε απο τον Θανάση Μαυρίδη (διευθυντή του capital.gr), τον Γιάννη Σιάτρα (Οικονομολόγο, εκδότη του βιβλίου) και το συγγραφέα Βασίλη Παζόπουλο, την Κυριακή 24 Μαΐου 2015, στην αίθουσα ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ 2 - 3, του Ξενοδοχείου Hyatt Regency, στις 6:00 μμ. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στα πλαίσια της έκθεσης MONEY SHOW 2015
"Πώς να επενδύετε με ασφάλεια στις αναπτυγμένες αγορές"
Εταιρίες blue chips με τζίρο δισεκατομμυρίων και εταιρίες “μιας δεκάρας”, μόχλευση και μερίσματα, συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, παράγωγα και αναδυόμενες αγορές...
Το να προσπαθήσεις να επενδύσεις τις οικονομίες σου στην παγκόσμια χρηματιστηριακή αγορά, φαντάζει για τους περισσότερους σαν μια απόπειρα να κολυμπήσεις σε μια θάλασσα γεμάτη καρχαρίες. Ανά πάσα στιγμή νιώθεις πως θα σε κατασπαράξει κάποιος από τους εμπειρότερους, ικανότερους, ισχυρότερους και καπάτσους που λυμαίνονται την απέραντη αυτή θάλασσα. Μια θάλασσα που είναι σπαρμένη με τόνους ζεστού χρήματος - αρκεί κανείς να γνωρίζει πώς θα το αλιεύσει.
Το βιβλίο αυτό είναι γραμμένο από έναν επενδυτή που τόλμησε να κολυμπήσει με επιτυχία στα βαθιά αυτά νερά. Είναι ένας σύντομος και περιεκτικός οδηγός για τον αρχάριο που θα τολμήσει να κάνει το αυτονόητο – να υπερπηδήσει τα στενά όρια της εγχώριας, προβληματικής οικονομίας και να ανοίξει τα πανιά του σε αγορές που προσφέρουν πραγματικές ευκαιρίες.
Ο αναγνώστης θα μάθει να οριοθετεί ο ίδιος το επενδυτικό του πλάνο, με βάση το μέγεθος του ρίσκου και τις αντοχές του σε μια ενδεχόμενη απώλεια. Θα μάθει να αξιολογεί εταιρίες με αντικειμενικά κριτήρια και όχι σύμφωνα με ψιθύρους και φήμες. Να θέτει βατούς κι όχι ανέφικτους στόχους και να εκτιμά τα δεδομένα με καθαρή ματιά κι όχι με παρωπίδες. Έτσι, θα καταφέρει όχι μόνο να επιβιώσει απέναντι στους “μεγαλοκαρχαρίες” του παγκόσμιου επενδυτικού γίγνεσθαι, αλλά και να αποκτήσει συγκριτικά πλεονεκτήματα απέναντί τους.
Το βιβλίο αυτό είναι ένας πολύτιμος οδηγός για τους επενδυτές εκείνους που θέλουν να “περάσουν στην επίθεση”, οργανώνοντας συστηματικά την άμυνά τους με συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες μεθόδους.
Δείτε τμήματα του βιβλίου, ή αγοράστε το από: