“ Έχω πει πολλά γι' αυτή την κυβέρνηση, τώρα θέλω να πω και κάτι για ένα σχέδιο που αφορά εμένα και ορισμένες χιλιάδες ακόμα που δουλεύουμε με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο στα new media άμεσα.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να επεκτείνει τον φόρο επί των διαφημίσεων σε όλα τα ΜΜΕ ύψους 20% και μάλιστα φέρνει το συγκεκριμένο νομοθέτημα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στη Βουλή.
Η ιστορία αυτή ξεκίνησε από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις στις αρχές του χρόνου και πλέον η κυβέρνηση αυτή, επιχειρώντας να ρυθμίσει, θεωρητικά, την αγορά των ΜΜΕ και προφανώς αγχωμένη από το γεγονός πως δεν βρίσκει ρευστότητα ούτε με το κιάλι, αποφασίζει να ξεζουμίσει μια αγορά που είναι ούτως ή άλλως παγωμένη.
Η κυβέρνηση πήρε προφανώς στα χέρια της τα στοιχεία για τη διαφημιστική δαπάνη του πρώτου τριμήνου του 2015.
Εκεί, η τεκμαρτή διαφήμιση εμφανίζεται αυξημένη κατά 11% σε σχέση με το 2014, το οποίο ήταν ούτως ή άλλως μια καλή χρονιά για την ελληνική διαφήμιση.
Το ποσοστό όμως είναι λίγο-έως πολύ πλασματικό.
Αύξηση υπήρξε, αλλά θα υπήρχε μετατόπιση της δαπάνης προς τα new media (άρα και τα sites) λόγω του ακριβού φόρου του 20% στην τηλεόραση.
Με μια ακατανόητη λογική, η κυβέρνηση αποφασίζει αυθαίρετα να σκοτώσει την αγορά των ιστοσελίδων στην Ελλάδα.
Να γνωρίζετε κάποια βασικά πράγματα:
ένα μέρος των ιστοσελίδων έχει έδρα το εξωτερικό, συνεπώς μένει ανεπηρέαστο.
Ένα άλλο μέρος όμως, μικρό, αλλά σημαντικό, έχει ξεμείνει ακόμα στην Ελλάδα.
Εκεί εργάζονται δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι με λίγα χρήματα.
Όταν λέμε λίγα, εννοούμε λίγα.
Ανήκω και εγώ σε αυτή την κατηγορία των χαμηλά αμειβόμενοι, επειδή όμως δεν ζω από αυτό το πράγμα, δεν το κάνω και θέμα.
Άλλοι συνάδελφοι όμως δεν έχουν άλλο μέσο για να προσαρμοστούν.
Επομένως, με δεδομένη την αναμενόμενη πτώση της διαφημιστικής δαπάνης, τα αφεντικά μας θα έχουν τρεις επιλογές:
να επωμιστούν αυτοί το κόστος και να μην πειράξουν τους εργαζομένους (δύσκολο), να κάνουν περικοπές για να εξορθολογίσουν το κόστος (αναμενόμενο) ή να το κλείσουν το μαγαζί να τελειώνουμε (δεν μπορώ να το αποκλείσω).
Η κυβέρνηση, εκδικητικά, ανορθολογικά και πρόχειρα επιχειρεί να βάλει την ταφόπλακα του ελληνικού ίντερνετ, το οποίο αυτούς τους τρεις μήνες της αβεβαιότητας έχει ξαναδεί τα σκούρα.
Το ζήτημα εν προκειμένω δεν είναι αν θα υπάρχει ή όχι συμφωνία με τους εταίρους μας.
Το ζήτημα είναι πως στο καλό σενάριο οι άνθρωποι είναι μαθητευόμενοι μάγοι και μάλιστα απελπισμένοι, διότι οι κινήσεις τους δεν αποδίδουν, στο κακό σενάριο κινούνται εκδικητικά προς όσους δεν παίζουν τη γραμμή.
Δεν έχω παρακαλέσει ποτέ για κοινοποίηση σε post μου.
Ίσως όμως ήρθε η ώρα να το κάνω για πρώτη φορά, μιας και πρέπει να καταλάβουμε για ποια λαίλαπα συζητάμε. ”