“Όταν δίνω μια ομιλία παρουσιάζοντας ένα κοινωνικό πρόβλημα (όπως π.χ. χθες στη Θεσσαλονίκη για τη διαφθορά) ολοκληρώνω κάνοντας αναφορά σε κάποιες λύσεις.
Επειδή προφανώς δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές αλλά κι επειδή μάλλον δεν θα ανακαλύψουμε για πολλοστή φορά τον τροχό στην Ελλάδα, οι λύσεις είναι γνωστές, δοκιμασμένες και δύσκολες.
Όμως κάθε φορά (μα κάθε φορά!) θα μου θυμίσει κάποιος στη συζήτηση που ακολουθεί την «Παιδεία» και την «Εκπαίδευση»!Το ακροατήριο πάντα αναστατώνεται όταν τα ακούει.
«Μα ναι, αυτό είναι! Πώς δεν το σκεφτήκαμε κι εμείς!»Βέβαια πρόκειται για το άκρον άωτον της υπεκφυγής.
Όχι βέβαια γιατί η Παιδεία, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός, δεν είναι σημαντικά και δεν διαμορφώνουν μακροπρόθεσμα προτιμήσεις και συμπεριφορές αλλά γιατί χρησιμοποιούνται ως τετριμμένες, ουδετεροποιημένες και τελικά κενές περιεχομένου έννοιες.Επιπλέον, για ποια Παιδεία και για ποια Εκπαίδευση μιλάμε;
Η αγαστή συνεργασία των κυβερνήσεων των τελευταίων 30 ετών με τα κόμματα της Αριστεράς έχει κατορθώσει να απαξιώσει κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο.Η σημερινή διάλυση αποτελεί τη μεγαλύτερη αποτυχία του πολιτικού συστήματος της μεταπολίτευσης.”
Υ.Γ. Είδα καθυστερημένα το video (που έχει γίνει viral) με την εμφάνιση των δύο μαθητών στην «Ανατροπή». Αυτό το video είναι αποκαλυπτικό. Οι ανόητες και ανερμάτιστες απόψεις που ακούγονται είναι το αποτέλεσμα αυτής της απαξίωσης. Βέβαια αυτό που βλέπετε δεν είναι (ευτυχώς!) αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθήτριας/τή ή φοιτήτριας/τή. Είναι όμως αντιπροσωπευτικότατο δείγμα του είδους ανθρώπου που (θα) αποφασίζει και (θα) διατάσσει στο γυμνάσιο και στο πανεπιστήμιο.