Από τον περασμένο Αύγουστο, η Θεσσαλονίκη απέκτησε τον προσωπικό της φωτογράφο και περιμένει τους επισκέπτες να την εξερευνήσουν σπιθαμή προς σπιθαμή.
Η ιστοσελίδα Photo City View είναι ένας φωτογραφικός οδηγός πόλης, που έχει στόχο την προβολή της ιστορίας και της ομορφιάς της Θεσσαλονίκης σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο εμπνευστής της ιδέας και δημιουργός του site, Νίκος Βρυωνάκης, μετέτρεψε τη φωτογραφία από χόμπι σε... ημι-επαγγελματική απασχόληση, παρουσιάζοντας την πόλη μέσα από το κλείστρο της μηχανής. «Ξεκινήσαμε να σκεφτούμε ένα προϊόν που να λειτουργήσει αλληλέγγυα στο κομμάτι προβολής της πόλης, να δώσει μία νέα δυναμική και μια ανάταση στα οικονομικά. Το μοναδικό προϊόν ήταν το τουριστικό κομμάτι», εξηγεί ο κ. Βρυωνάκης μιλώντας στο thestival.gr για το ξεκίνημα του εγχειρήματος και συνεχίζει: «Η Θεσσαλονίκη στον τουριστικό χάρτη είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με αυτό που της αναλογεί. Δεν μπορεί μία πόλη που εδρεύει 2500 χρόνια στο ίδιο σημείο, να είναι σε διψήφιο νούμερο στην κατάταξη. Είναι στολισμένη με όλα αυτά τα μέρη τριγύρω της, το Άγιο Όρος, τον Όλυμπο, τη Βεργίνα και τώρα την Αμφίπολη, που είναι σημεία παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος».
Το Photo City View έχει σαρώσει φωτογραφικά την πόλη. Σημεία όπως η Νέα Παραλία, το Μέγαρο Μουσικής, το Τελλόγλειο και τα Πανεπιστήμια, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τις εικόνες της Θεσσαλονίκης. «Έχουμε φωτογραφίσει το πιο ασήμαντο στενό, το πιο ασήμαντο μονοπάτι, το πιο ασήμαντο σκαλοπάτι μέχρι το πιο σημαντικό μνημείο», τονίζει ο κ. Βρυωνάκης και συμπληρώνει ότι τα μνημεία έχουν φωτογραφηθεί με τέτοιον τρόπο που να μη χάνουν το τουριστικό τους ενδιαφέρον, καθώς δεν αποκαλύπτονται εσωτερικά στοιχεία.
Φωτογραφική περιήγηση στη Θεσσαλονίκη
Μέσα στο site του Photo City View, ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί φωτογραφικά στην πόλη, καθώς όλα τα σημεία είναι χαρτογραφημένα, ώστε να μπορεί να επιλέξει μια περιοχή και να δει το ακριβές σημείο. Τα αρχεία είναι κατηγοριοποιημένα ανά περιοχές, ενώ με μία απλή εγγραφή, κάθε μέλος μπορεί να δέχεται τις προτάσεις της ομάδας για διάφορες διαδρομές στην πόλη. «Το χαρακτηριστικό που μας ξεχωρίζει είναι ότι όλα μας τα αρχεία είναι με θέση επί χάρτου. Έτσι, μπορεί ο επισκέπτης να διαλέξει και να οργανώσει καλύτερα τα μέρη που θέλει να δει», εξηγεί ο επικεφαλής του εγχειρήματος. Επιπλέον, το σάιτ διαθέτει οδηγό πόλης στον οποίο προβάλλονται οι επιχειρήσεις εστίασης και διαμονής, αλλά δίνονται και χρήσιμες πληροφορίες στους πιθανούς επισκέπτες. «Στοχεύουμε στον ενεργό πληθυσμό και το έχουμε πετύχει. Από τα 25 έως τα 35 και από τα 35 έως τα 50. Το ευχάριστο είναι ότι ενώ στην αρχή είχαμε μόνο Έλληνες, τώρα βλέπουμε μεγάλη διασπορά στο εξωτερικό, από τον Καναδά μέχρι το Πακιστάν, από Ασία και Αφρική», λέει ο κ. Βρυωνάκης και αποκαλύπτει ότι στους επόμενους μήνες θα λανσαριστεί το νέο προϊόν που θα είναι εξέλιξη του υπάρχοντος και θα δίνει ακόμη περισσότερες δυνατότητες.
«Όποιος επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη, την αγαπά αμέσως»
Στόχος του Photo City View είναι, όπως μας λέει ο κ. Βρυωνάκης, να προβληθεί η ιστορικότητα και η δυναμική της πόλης, ώστε να κινηθεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη, αρχικά μέσω του διαδικτύου και στη συνέχεια και με τη φυσική παρουσία. «Η ιστορία μας είναι υπαρκτή και ζωντανή από την εποχή του Βυζαντίου μέχρι τώρα. Πήγαμε να φωτογραφίσουμε το μετρό και πληροφορηθήκαμε από τον υπεύθυνο ότι έχουν ανακαλυφθεί στρώματα από ναούς, ταφικά μνημεία και δρόμους. Προσπαθούμε να προβάλλουμε τα βυζαντινά στοιχεία της πόλης. Δυστυχώς, όμως, π.χ. το Κουλέ Καφέ, το οποίο είναι το μοναδικό βυζαντινό λουτρό της πόλης, δεν μπορούμε να το φωτογραφίσουμε γιατί για πολλά χρόνια είναι υπό ανακατασκευή και χάνεται ένα ιστορικό μνημείο που θα έπρεπε να προβάλλεται», επισημαίνει ο εμπνευστής του PCV. Προσθέτει δε: «Το δυσάρεστο είναι ότι υπάρχουν στην πόλη σημεία ανεκμετάλλευτα ή τραγικά παραμελημένα. Για παράδειγμα, πάνω στην Εγνατία, λίγο πιο κάτω από τον Άγιο Νικόλα, είναι θαμμένα στα δύο μέτρα υπόγεια στοιχεία τα οποία δεν προβάλλονται καθόλου και δεν είναι άλλο από τον υπερυψωμένο θρόνο του αυτοκράτορα, τη θέση που καθόταν ο Καίσαρας όταν περνούσαν τα στρατεύματα από την Εγνατία».
Η αγάπη για την πόλη και τις εικόνες της είναι εμφανής τόσο στο σάιτ, όσο και στην κουβέντα. «Όποιος επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη, την αγαπά αμέσως. Είναι μια απίστευτη πόλη. Συνδυάζει αυτή την κατηφόρα από την Άνω Πόλη μέχρι την παραλία, που παρουσιάζει και δομικά τεράστιο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον γιατί φαίνεται πώς η πόλη έχει επηρεαστεί μέχρι τη νεότερή της εποχή, καθώς τα κόκκινα σπίτια «μεταβάλλονται» σε νεότερα κτίσματα. Έχουμε μία ακτογραμμή, με την καινούργια προσθήκη της Νέας Παραλίας, η οποία συναγωνίζεται τη Βαλτιμόρη. Τι να πρωτοαγαπήσει ο επισκέπτης; Την ασφαλή διαμονή; Το ότι μπορεί να γευτεί από ευρωπαϊκές μέχρι ανατολίτικες κουζίνες; Η Θεσσαλονίκη είναι μια καρτ-ποστάλ που αλλάζει ανά ώρα», λέει ο κ. Βρυωνάκης και αποκαλύπτει τη γοητεία που ασκούν επάνω του μνημεία μέσα στην πόλη που δεν φαίνονται αρκετά, όπως ο Άγιος Νικόλαος ο Ορφανός, ο Όσιος Δαυίδ, οι Άγιοι Απόστολοι.
Ποιο είναι, όμως, το πιο... παραμελημένο τουριστικά σημείο της Θεσσαλονίκης; Ο Νίκος Βρυωνάκης απαντά: «Με δυσαρεστεί πολύ το ότι ο τουρίστας έρχεται στη Θεσσαλονίκη και τον εγκλωβίζουμε σε μια ακτογραμμή, ενώ η ομορφιά της πόλης είναι και αλλού. Εμείς με το PCV θέλουμε να προβάλλουμε στους μελλοντικούς επισκέπτες, αλλά και στους ίδιους τους πολίτες της πόλης μας και των γειτονικών πόλεων, να γνωρίσουν σημεία όπως είναι η Άνω Πόλη, που είναι το στολίδι της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να δώσουμε δρόμους στους τουρίστες να «τραβηχτούν» προς το πάνω μέρος της πόλης».