Γιατί να μην τους αξιολογούμε εμείς, οι πολίτες;

“Απεργούν, διαδηλώνουν και διαμαρτύρονται παντοιοτρόπως οι δημόσιοι υπάλληλοι για την αξιολόγηση. Προφανώς δεν έχουν ακούσει – ή δεν εμπιστεύονται - τον αρμόδιο υπουργό Κυρ. Μητσοτάκη που γραπτώς δήλωσε ότι η αξιολόγηση είναι μόνο για το θεαθήναι: «...ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθαρίζει ότι η διαδικασία της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων δεν συνδέεται με το πρόγραμμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας, με απολύσεις, αλλά ούτε και με μισθολογικές μειώσεις. Οποιοσδήποτε αρνητικός συσχετισμός με τη διαδικασία αξιολόγησης συνιστά απλώς παραπληροφόρηση», υπογραμμίζει ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης (από το Βήμα).



Για να μην υπερβάλω, ο υπουργός αποδίδει και μία χρησιμότητα στην διαδικασία:
το νέο σύστημα «θα παρέχει τη δυνατότητα σε υπαλλήλους με συγκριτικά μειωμένη απόδοση να ενισχυθούν ώστε να έχουν την ευκαιρία να βελτιωθούν και να αποδώσουν καλύτερα, πράγμα που αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της κάθε διοίκησης προς το ανθρώπινο δυναμικό της και πρωτίστως βέβαια προς την κοινωνία και τους διοικούμενους».
Μάλιστα.
Η καλύτερη αξιολόγηση λοιπόν είναι να καλέσει τους πολίτες να αξιολογήσουν την εξυπηρέτηση που λαμβάνουν, τουλάχιστον από τις υπηρεσίες εκείνες που έρχονται σε άμεση επαφή με τον πολίτη.


Αρκεί μία online εφαρμογή για να μπορεί ο πολίτης να αξιολογεί συγκεκριμένο υπάλληλο, τμήμα, διοικητική μονάδα και διαδικασία.
Μάλιστα, τεχνικά είναι πολύ εύκολο να επιβεβαιώνεται ότι ο πολίτης έχει όντως επισκεφθεί την αξιολογούμενη υπηρεσία και έχει όντως εξυπηρετηθεί από τον συγκεκριμένο αξιολογούμενο υπάλληλο πρόσφατα.
Αν θέλουν αξιολόγηση στην κυβέρνηση, οι πολίτες είμαστε στη διάθεσή τους....”