Χ. Βλάδος: Στρατηγικές για την Ανάπτυξη της Επιχείρησης σας

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στο Ράδιο Εψιλον 103 FM στις Σέρρες
ο δρ Χάρης Βλάδος μιλά για το νέο του βιβλίο αλλά αναλύει και την γενική κατάσταση…
…τις προοπτικές όχι μόνο των επιχειρήσεων αλλά και της χώρας … Αξίζει τον κόπο …

Στρατηγική μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε συνθήκες κρίσης – Η προσέγγιση STRA.TECH.MAN
απο τις εκδόσειςΚριτική


Διάρκεια: 16 λεπτά

δρ Χάρης Βλάδος

Για Μια Νέα Βιομηχανική Πολιτική


Η ανάγκη του Stra.Tech.Man

Την πρώτη φορά που είδα το παραπάνω ακρωνύμιο σε κάποιο πανεπιστημιακό εγχειρίδιο σκέφτηκα ακαριαία ότι κάποιο λάθος είχα κάνει και προφανώς αντί για σύγγραμμα κρατούσα στα χέρια μου κάποιο manual παιχνιδιού στρατηγικής… Και όμως όχι! Η πρώτη εντύπωση ήταν λανθασμένη. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, εξηγώντας πρωτίστως τα αρχικά του ακρωνυμίου. Stra το οποίο προκύπτει από τη λέξη strategy (στρατηγική), tech από τη λέξη technology (τεχνολογία) και man από τη λέξη management (μάνατζμεντ). Και γιατί συνδυάζονται τα τρία παραπάνω; Συνδυάζονται λοιπόν, λόγω του ότι σαν συνδυασμός αποτελούν την καρδιά μίας επιχείρησης, αλλά και διότι αν χρησιμοποιηθούν καθώς πρέπει και όχι μόνο κατά το δοκούν μπορούν να φέρουν την αποτελεσματικότητα σε μία παραγωγική μηχανή, ανεξαρτήτως εμβέλειας και μεγέθους. Πιο συγκεκριμένα τώρα, ο όρος στρατηγική, όπως και στην ελληνική γλώσσα, έτσι και σε οικονομικούς όρους αναφέρεται στη διαδικασία εκείνη, κατά την οποία πρέπει να συνειδητοποιήσουμε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η επιχείρησή μας, ποιοι είναι οι στόχοι μας για το μέλλον και φυσικά πώς θα καταφέρουμε να τους πραγματώσουμε. Εν συνεχεία, ο όρος της τεχνολογίας πρέπει να πω πως θεωρείται κάτι το πολύ σπουδαίο για την ανάπτυξη και εξέλιξη μίας οικονομικής μονάδας και γι’ αυ-τόν το λόγο εντάσσεται στο εσωτερικό της. Η τεχνολογία μας προσφέρει εκείνο το κάτι παραπάνω, το άλμα θα μπορού-σαμε να πούμε το οποίο είναι απαραίτητο μεν για να πετύχουμε ένα στόχο, είναι δύσκολο ή ακόμα και ανέφικτο να τα καταφέρουμε δε χωρίς εκείνο. Και επιτρέψτε μου να εξηγήσω το γιατί. Όταν σε μία συγκεκριμένη περίοδο όλοι οι παράγοντες είναι σταθεροί (κατάσταση η οποία στην πραγματική οικονομία δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ) και συνάμα προσπαθώ να πετύχω ένα στάδιο καλύτερο για την επιχείρησή μου/για έναν κρατικό φορέα κ.ο.κ., πρέπει να υπάρξει κάτι με το οποίο να μπορώ να «παίξω» με τα υλικά μου για να μπορέσω να παράγω ένα καλύτερο προϊόν το οποίο ακριβώς λόγω του πλεονεκτήματος που θα έχει, θα αποφέρει και περισσότερα κέρδη. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λοιπόν, ζητούμενο πολλών εμπορικών οργανισμών μπορεί να προκύψει και από την τεχνογνωσία. Τρίτος κατά σειρά, ο όρος του μάνατζμεντ. Αφορά ένα μεγάλο εύρος διαδικασιών όπως ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η στελέχωση, η ηγεσία, η υποκίνηση και ο έλεγχος. Όλες οι προαναφερθείσες είναι έννοιες όχι μόνο συγγενείς με το μάνατζμεντ αλλά ο συνδυασμός τους είναι που ουσιαστικά τον συνθέτει. Ως γνωστόν, το αντικείμενο του μάνατζμεντ είναι πολυδιάστατο και πολυποίκιλο και αυτά είναι δύο χαρακτηριστικά του που του προσδίδουν πέρα από το γνωστικό αντικείμενο και τη φιλοσοφία, η οποία εν προκειμένω πρέπει να πλαισιώνει αρμονικά την κουλτούρα της επιχείρησης. Συνοπτικά, λοιπόν η λογική Stra.Tech. Man. βλέπουμε πως αποτελείται από τρεις θεμέλιους λίθους, με άλλα λόγια το εσωτερικό μίας επιχείρησης είναι εκείνα τα βασικά στοιχεία τα οποία συνιστούν τη δυναμική της επιχείρησης. Εν κατακλείδι, πρέπει να σημειωθεί πως ο όρος Stra.Tech.Man. χρησιμοποιεί στην ανάλυσή του και το εξωτερικό περιβάλλον προκειμένου να διαμορφωθεί ένα σύνολο συμπεριφορών και κατ’ αυτόν τον τρόπο να διαμορφωθεί η εικόνα της επιχείρησης.

Από την Χαραλαμπίδου Βασιλική και το Business Woman


Απόσπασμα απο το βιβλίο: “Στρατηγική μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε συνθήκες κρίσης”