Αμφισβήτηση της γενοκτονίας ... Αμφισβήτηση ενός νόμου ...

“Βλέπετε ότι ο κ. Φίλης ανοίγει συνεχώς θέματα τα οποία υπερβαίνουν τις αρμοδιότητές του και δεν συνιστούν και ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό παράδειγμα.



Ο κ. Φίλης θα έπρεπε να ασχολείται με τις αρμοδιότητές του και με τη λειτουργία ακριβώς του εκπαιδευτικού συστήματος και πρωτίστως των δημοσίων σχολείων. Ήταν ατυχέστατο αυτό που συνέβη με την αμφισβήτηση της γενοκτονίας, με την αμφισβήτηση ενός νόμου που έχει ψηφίσει η Βουλή των Ελλήνων και είχαμε πολύ πρόσφατα την ευκαιρία να τον επιβεβαιώσουμε νομοθετικά, όταν βελτιώθηκε η διάταξη για τα εγκλήματα που συνδέονται με το λόγο του μίσους το λεγόμενο.

Πρέπει δε να σας πω ότι για τη διάταξη αυτή τελικά δεν είχε αντίρρηση ούτε η Τουρκία, γιατί ήταν ένα θέμα που είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε κατά καιρούς, διότι το νόημα αυτών των ρυθμίσεων είναι ιστορικό, είναι η αναζήτηση και η ανάδειξη και η δικαίωση της ιστορικής αλήθειας. Το δε επιχείρημα του κ. Φίλη ότι πρέπει να είμαστε ακριβείς επιστημονικά, θα μου επιτρέψετε να πω ότι το θεωρώ προκλητικό, όχι μόνο γιατί αμφισβητείται η γενοκτονία των Ποντίων, αλλά γιατί ο ίδιος και το κόμμα του έχουν κάνει κατά καιρούς ελεύθερη πολιτική χρήση εννοιών που έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο, όπως είναι η έννοια της ανθρωπιστικής κρίσης.

Αν θέλεις να είσαι ακριβής σε όλα, πρέπει να είσαι ακριβής και όταν δημαγωγείς, λαϊκίζεις και δηλητηριάζεις την ενότητα της κοινωνίας και του έθνους δημιουργώντας εντυπώσεις οι οποίες εν πάση περιπτώσει είναι διαφορετικές από το να πεις ότι υπάρχει φτώχια, υπάρχει ανέχεια, υπάρχει δυσκολία, υπάρχουν άνθρωποι που πρέπει να πάνε σε συσσίτια .Και αντί να πεις αυτό, λες υπάρχει ανθρωπιστική κρίση, δηλαδή παρομοιάζεις την Ελλάδα με την ανθρωπιστική κρίση στη Συρία, ή με την ανθρωπιστική κρίση σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με τεράστια προβλήματα, αλλά μια ευρωπαϊκή χώρα. Μια χώρα της ευρωζώνης. Έχουμε τεράστιο ποσοστό φτώχιας και ανεργίας, γιατί υφιστάμεθα μια πίεση λόγω ιστορικών επιλογών και λαθών που έχουν γίνει τα τελευταία πάρα πολλά χρόνια όχι μόνο της μεταπολίτευσης, θα έλεγα από τότε που συγκροτήθηκε το ελληνικό κράτος, αλλά είναι άλλο αυτό και άλλο να χρησιμοποιείς τις έννοιες με ελευθεριότητα. Άρα τον μάρανε η ακρίβεια η επιστημονική δήθεν στο όνομα ποιας επιστήμης και ποιας επιστημονικής ιδιότητας; Στο θέμα της γενοκτονίας των Ποντίων προσέβαλε ένα δυναμικό και υπερήφανο κομμάτι του ελληνισμού, που είναι οι Πόντιοι, αλλά κυρίως προσέβαλε και τη νομοθεσία μας και την ιστορική μνήμη.

Δημοσιογράφος: Ήδη κ. Πρόεδρε κάποιοι έχουν ζητήσει και την παραίτησή του.

Ευ. Βενιζέλος: Καλά εντάξει, η παραίτηση θα έπρεπε να υποβληθεί για θέματα ουσίας, για θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική πολιτική. Αυτό αφορά τον κ. Τσίπρα και τη σχέση του με τα στελέχη του. Εδώ φορτώθηκε στις πλάτες του ελληνικού λαού ο κ. Βαρουφάκης ο οποίος προκάλεσε κολοσσιαία οικονομική ζημία επί 7 μήνες και δεν είχαμε στην πραγματικότητα παραίτηση, περιμέναμε να γίνει ανασχηματισμός μετά το δημοψήφισμα για να αλλάξουν τα πράγματα και να απαλλαγούμε τουλάχιστον από ακραίες παρουσίες. Άρα δεν υπάρχει τίποτα. Εφόσον ο κ. Τσίπρας βασίζεται στην προσωπική του γοητεία, την προσωπική του σχέση με τον κόσμο που τον ψηφίζει, που νομίζει ότι είναι μια συντριπτική πλειοψηφία, αλλά είναι μόνο το 35,5%. Είναι η μικρότερη πλειοψηφία που είχε ποτέ κυβέρνηση στη μεταπολίτευση, γιατί μαζί με τον κ. Καμμένο είναι 39,2%. 39,2% είναι η μικρότερη πλειοψηφία που έχει ποτέ δοθεί.

Δημοσιογράφος: Αντίπαλο δεν έχει.

Ευ. Βενιζέλος: Αντίπαλο έχει τον εαυτό του, τις ανακολουθίες του, τα ψέματα, τις δημαγωγίες, τις εσφαλμένες κινήσεις στη διαπραγμάτευση και θα μου επιτρέψετε να πω ότι όλα κρίνονται στην κοινωνία.

Η κοινωνία αυτή τη στιγμή δεν έχει την πολυτέλεια να συνειδητοποιήσει πού βρίσκεται, γιατί έχει παρακολουθήσει μια περιδίνηση η οποία τους τελευταίους 9 μήνες έχει φτάσει στα όρια πια μιας μεταμοντέρνας χορογραφίας.

Οι πιρουέτες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες, ώστε τι να πεις;

Με βάση ποιες δεσμεύσεις, ποιες υποσχέσεις, ποιες αξίες να κρίνεις;”