Με τους όρους διαβίωσης των υπολοίπων τι γίνεται;

“Σταματά επένδυση Αστέρα-1δις λόγω επιδείνωσης των όρων διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής.


Αυτή είναι η απορία;
Θα μου πείτε έτσι λέει η νομολογία του δικαστηρίου.
Νομολογία που ξεκίνησε από το άρθρο 24 που προβλέπει ότι:
("Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους" και ότι "Η χωροταξική αναδιάρθρωση της Χώρας, η διαμόρφωση, η ανάπτυξη, η πολεοδόμηση και η επέκταση των πόλεων και των οικιστικών γενικά περιοχών υπάγεται στη ρυθμιστική αρμοδιότητα και τον έλεγχο του Κράτους, με σκοπό να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα και η ανάπτυξη των οικισμών και να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης") και έφτασε στο να αποφασίζουν τα δικαστήρια για το που θα γίνουν επενδύσεις και όχι η διοίκηση ή η Βουλή.
Με το άλλο όμως άρθρο του Συντάγματος που προβλέπει ότι:
"Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών" τι γίνεται;
Είναι νοητό το απολύτως θεμελιώδες δικαίωμα της εργασίας να μην μπορεί να ασκηθεί για πάνω από 1 εκ. ανθρώπους και τα δικαστήρια να δικάζουν σαν να μην συμβαίνει τίποτε;
Χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την ζημιά που τα ίδια προκαλούν στην πιθανότητα επενδύσεων, όχι μόνο από την ουσιαστική αρνησιδικία (λόγω του χρόνου εκδίκασης των υποθέσεων που είναι τεράστια ευθύνη της δικαιοσύνης και εκδιώκει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τους σοβαρούς επενδυτές), αλλά και με την ανασφάλεια δικαίου που προκαλεί η συγκεκριμένη νομολογία.
Πάρτε για παράδειγμα τα κτίρια που έχουν κριθεί αντισυνταγματικά αφού το ΣτΕ τα άφησε να κτιστούν, μη κάνοντας δεκτές τις προσωρινές διαταγές!
Την Ελλάδα την πληγώνει σήμερα περισσότερο απ' όλα ότι όπου και αν γυρίσουν οι άνεργοι και οι απλήρωτοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα βλέπουν μπροστά τους την αδιαφορία.
Ακόμα και στις δικαστικές αποφάσεις που άμεσα ή έμμεσα τους αφορούν ...”

Μπλόκο ΣτΕ στην επένδυση του Αστέρα

Ολική ανατροπή στο επενδυτικό σχέδιο, προϋπολογισμού της τάξης των 700 εκατ. ευρώ, ανάπλασης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Αστέρας Βουλιαγμένης δημιουργεί η σημερινή γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας βάσει της οποίας δεν είναι νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ανάπλαση της έκτασης.

Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την υπ΄ αριθμ. 28/2015 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματός του, έκρινε μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ανάπλαση της έκτασης του Αστέρα Βουλιαγμένης και γενικότερα, της χερσονήσου του Μικρού Καβουριού. Ειδικότερα, κρίθηκε μη νόμιμο ως προς το σκέλος εκείνο που προβλέπει τη δημιουργία νέων μονοκατοικιών («καμπάνες») και την κατασκευή χτισμάτων στο αδόμητο τμήμα της χερσονήσου. Αναλυτικότερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχε κατατεθεί για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο προβλέπεται η έγκριση «του ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ), η τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Βουλιαγμένης στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης και ο καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης».

Υπενθυμίζεται ότι ως προτιμητέος επενδυτής για την ανάπλαση της έκτασης είχε επιλεγεί, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, το αραβικών συμφερόντων fund Jermyn street real estate IV. 

Λόγω των αρνητικών εξελίξεων για την πορεία υλοποίησης της επένδυσης στο ξενοδοχειακό συγκρότημα η μετοχή της Αστήρ Παλάς υποχωρεί σε ποσοστό 11,66% (-0,33 ευρώ).

Παγώνει η επένδυση

Η διοίκηση της Αστήρ Παλάς, ήταν προετοιμασμένη για την συγκεκριμένη έκβαση της υπόθεσης και γι’αυτό αποφάσισε-σε χρόνο προγενέστερο της δημοσιοποίησης της απόφασης του ΣτΕ- ότι το ξενοδοχειακό συγκρότημα θα παραμείνει σε λειτουργία έως το τέλος της χρονιάς.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το αμέσως προσεχές διάστημα οι επενδυτές θα επανεξετάσουν τη στάση που θα υιοθετήσουν, δεδομένου ότι η απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου αλλάζει το αρχικό business plan και κατ’επέκταση τους δείκτης απόδοσης της επένδυσης.

Και αυτό επειδή η ανάπτυξη μονοκατοικιών («καμπάνες») και η κατασκευή χτισμάτων στο αδόμητο τμήμα της χερσονήσου –που απαγορεύεται ύστερα από την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ- αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου ανάπτυξης της Jermyn.

Στη χερσόνησο Βουλιαγμένης σχεδιαζόταν να δημιουργηθούν αριθμός πολυτελών βιλών, το πολύ δύο επιπέδων, που θα καταλάμβαναν συνολική επιφάνεια 2.000 τ.μ. 

Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου το σχετικό προεδρικό διάταγμα είναι αντισυνταγματικό και απορρίπτεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ΣτΕ, «απαγορεύεται, κατ’ αρχήν, η λήψη μέτρων που επιφέρουν την επιδείνωση των όρων διαβιώσεως και την υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού ή του προβλεπόμενου από την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία οικιστικού περιβάλλοντος».

Με βάση το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που είχε κατατεθεί για επεξεργασία προβλεπόταν η έγκριση «του ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ), η τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Βουλιαγμένης στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης και ο καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης».

Με το σχέδιο διατάγματος επιχειρήθηκε: 1) η έγκριση ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) συνολικού εμβαδού 301.864,99 τ.μ. που βρίσκεται στο Μικρό Καβούρι Αττικής, 2) η τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης της Βουλιαγμένης Αττικής στην έκταση του «Αστέρα Βουλιαγμένης», 3) ο καθορισμός χρήσεων γης και όρων δομήσεως κατά ζώνες, και 4) η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα προβλεπόταν η δημιουργία πολυτελούς resort , ελικοδρόμια, μαρίνα για mega yachts, γήπεδα όλων αθλημάτων (όπως είναι γκολφ, τένις, κ.λπ.), 100 πολυτελείς καμπάνες και αυτοτελείς μονοκατοικίες, μεγάλα ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα, εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά καταστήματα κλπ.

Το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ σε γνωμοδότησή του αναφέρει πως «έχει αναχθεί σε συνταγματικά προστατευόμενη αξία το οικιστικό, φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, από το οποίο εξαρτάται η ποιότητα ζωής και η υγεία των κατοίκων των πόλεων και των οικισμών. Οι συνταγματικές αυτές διατάξεις απευθύνουν επιταγές στο νομοθέτη (τυπικό ή κανονιστικό) να ρυθμίσει τη χωροταξική ανάπτυξη και πολεοδομική διαμόρφωση της χώρας με βάση ορθολογικό σχεδιασμό υπαγορευόμενο από πολεοδομικά κριτήρια, σύμφωνα με την ιδιομορφία, την φυσιογνωμία και τις ανάγκες κάθε περιοχής». Άρα, γνώμονας για την ανάπτυξη των περιοχών είναι «η εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της αναπτύξεως των οικισμών και η εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των κατοίκων». Επιπλέον, οι σύμβουλοι Επικρατείας τονίζουν πως, «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στις νυν επιτρεπόμενες χρήσεις τουρισμού-αναψυχής και των συνοδευτικών τους χρήσεων στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ, η οποία περιλαμβάνεται στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου, και μάλιστα με τη δημιουργία ή την ανέγερση μεγάλου αριθμού κατοικιών ύψους 7,5 μ. σε δομημένες αλλά και αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου συνιστά επιβάρυνση των ήδη επιτρεπομένων χρήσεων και μετατρέπει στο διηνεκές την ευαίσθητη περιοχή της χερσονήσου σε οικιστική περιοχή με μικτές χρήσεις, προεχόντως κατοικίας, ενόψει και του συνολικού αριθμού των κατοικιών (έως 100), και δευτερευόντως τουρισμού».

Οι σύμβουλοι Επικρατείας θεωρούν στην γνωμοδότησή τους πως το επίμαχο σχέδιο διατάγματος «δεν προτείνεται νομίμως κατά το μέρος που επιτρέπει τη χρήση κατοικίας εκτός των ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας, ήτοι σε αυτοτελείς κατοικίες με τη διαμόρφωση και ανακατασκευή υφισταμένων κτισμάτων και με την ανέγερση νέων κατοικιών, καθώς και κατά το μέρος που επιτρέπει τη δόμηση σε αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου».


Μην χάσετε για κανένα λόγο ... αξίζουν τον κόπο