Περί Bank Run και Logistics ...

Λέγαμε λοιπόν εχθές ότι τέλος Οκτωβρίου οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών είναι στην Ελλάδα 164,5 δις ευρώ ενώ στα ταμεία και τα ATM των τραπεζών ήταν 1,7 δις ευρώ μετρητά.




Νικόλαος Καρατσόρης|| Monetary Reform

University of Westminster

Ειδικότητα: International Business



Έστω λοιπόν ότι θα θέλαμε να τροφοδοτήσουμε στο 100% την διαφορά στις τράπεζες, δηλαδή να στείλουμε στις τράπεζες τραπεζογραμματια (ευρώ) ονομαστική αξίας 164,5-1,7=162,8 δις ευρώ έτσι ώστε να αισθάνεται ο κάθε Έλληνας καταθέτης ασφαλής ... (τρομάρα του)

ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση κυκλοφορούσαν σε όγκο 16,6 δις τραπεζογραμμάτια ονομαστικής αξίας 975 δις ευρώ. [1]

Εάν από τον πίνακα 1 βρείτε το ποσοστό ως αξίας του κάθε τραπεζογραμματίου στην συνολική αξία κυκλοφορίας και κάνουμε μία υπόθεση αυτή θα είναι η ζήτηση που θα δημιουργηθεί για τραπεζογραμμάτια σε περίπτωση bank run. (τρομάρα μας)

Η Ελλάδα είχε τέλος του 2013, 3109 καταστήματα τραπεζών, και υποθέτουμε ότι δεν έχει κλείσει κανένα έως σήμερα. (δεν υπάρχει κρίση, τι θέλεις τώρα, συζήτηση; ) Ας θεωρήσουμε ότι είναι ισοκατανεμημένα τόσο τα μετρητά του 1,7 δις όσο και καταθέσεις των 164,5 δις. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε τράπεζα υπάρχουν περίπου 550 χιλ. ευρώ μετρητά και περίπου 53 εκ ευρώ καταθέσεων. Άρα κάθε τράπεζα πρέπει να παραλάβει την διαφορά για να καλύψει την εισβολή των μουτζαχεντίν-καταθετών.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Θα βρούμε από τον Πίνακα 2 ότι πρέπει να εκτυπωθούν περίπου 2,775,461,477 νέα τραπεζογραμμάτια. Αφού βρούμε με κάποιο τρόπο πόσα εκατομμύρια κυβικά πολτοποιημένο χαρτί και πόσες χιλιάδες τόνους μελάνης και άλλων υλικών χρειαζόμαστε για να γίνουν παραγωγή βάζουμε το εθνικό τυπογραφείο να τυπώνει, άμα λάχει το κάνουμε και μία ανακοίνωση στον τύπο για να μην ανησυχεί ο κόσμος ότι δεν θα παραλάβει την παραγγελία του. (τρομάρα του)

Από τον Πίνακα 3 παρατηρούμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε περίπου 27,7 εκατομμύρια δεσμίδες με 100 τραπεζογραμμάτια ίδιας αξίας η κάθε δεσμίδα τα οποία πρέπει και να διανεμηθούν σε 3109 υποκαταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει το κάθε υποκατάστημα να παραλάβει ένα συγκεκριμένο μείγμα 8927 δεσμίδων ή εάν τα βάλουμε σε κιβώτια των 100 δεσμίδων πάνω κάτω 89 χαρτοκιβώτια ανά κατάστημα. Συνολικά θα πρέπει να διανείμουμε 277.546 χαρτοκιβώτια σε 24 ώρες.

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

Αφού τα παράξουμε πρέπει να βρούμε τρόπο να φτάσουν στα καταστήματα. Ας κάνουμε τώρα την παραδοχή ότι θέλουμε να φτάσουν όλα την ίδια ημέρα, έτσι ώστε να αισθάνονται όλοι ασφαλείς …( τρομάρα τους) Πρώτα ναυλώνουμε 1000 επικαθήμενες νταλίκες μήκους 18,75 μέτρων η κάθε μία για να τα μεταφέρουμε στο Ελ.Βενιζέλος, επειδή εκεί έχει πολλές ράμπες φόρτωσης. Κλείνουμε την Αττική Οδό για δύο-τρεις ημέρες μέχρι να φορτωθούν όλες οι νταλίκες και φωνάζουμε τα στρατά για να την φυλάνε από εδάφους και τα F-16 από αέρος. Αφού έχουμε φορτώσει τις νταλίκες μεταφέρουμε τα κιβώτια στο Ελ. Βενιζέλος φροντίζοντας βέβαια να έχουμε δημιουργήσει ένα άρτιο σύστημα warehouse management και τα αποθέτουμε εκεί στις ράμπες φόρτωσης. Κάθε κιβώτιο με δεσμίδες πρέπει να έχει το δικό του μοναδικό barcode.

Τώρα θέλουμε να τα πάμε στα υποκαταστήματα. Για τα απλοποιήσουμε τα πράγματα θεωρούμε ότι όλη η χώρα είναι επίπεδη και χωρίς νησιά και όλα τα υποκαταστήματα σε απόσταση max 8 ωρών μεταξύ τους από το Ελ. Βενιζέλος. Πρέπει να βρούμε φορτηγά. Σε κανονικές συνθήκες ένα φορτηγό να κάνει max 20 στάσεις την ημέρα για 2-3 χαρτοκιβώτια ανά παράδοση μαζί με τον χρόνο που απαιτείται για τον έλεγχο των παραστατικών διακίνησης. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι το κάθε φορτηγό θα κάνει 3 στάσεις, άρα θα πρέπει να φορτώσει 267 χαρτοκιβώτια. Άρα θα χρειαστούμε 3109/3=1036 φορτηγά. Ναυλώνουμε τον στόλο που έχει η Federal Express στις ΗΠΑ και τον μεταφέρουμε αεροπορικώς στην Ελλάδα, μην χάσουμε χρόνο, έτσι για να προσγειωθεί στο Ελ. Βενιζέλος. Βρίσκουμε 1072 οδηγούς και 2036 βοηθούς γιατί τα φορτηγά δεν έχουν αυτόματο πιλότο και το φόρτωμα-ξεφόρτωμα θέλει δουλειά. Ας πούμε ότι γίνεται η δρομολόγηση και ότι το λογιστήριο εκδίδει τα τιμολόγια πώλησης φορτώνουμε τα φορτηγά και τα στέλνουμε αφού φροντίσουμε η αστυνομία να απαγορέψει την κυκλοφορία άλλων οχημάτων εκείνη την ημέρα. Εντός λοιπόν οκτώ ωρών θα έχουμε τα πάντα στην θέση τους.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ - ΔΙΑΘΕΣΗ

Κατά την ώρα της παράδοσης εάν ο υπάλληλος της τράπεζας ζητήσει από τον οδηγό να περιμένει για καταμέτρηση και επαλήθευση της παραλαβής, βγάζουμε το ρεβόλβερ και του κάνουμε μία τίμια πρόταση. Υπέγραψε και σκάσε αλλιώς άντε. …. Η μεταφορά τελείωσε. Οι υπάλληλοι της τράπεζας αναλαμβάνουν να εφοδιάσουν να γεμίσουν τα ΑΤΜ. Υποθέτουμε ότι τα ΑΤΜ χωράνε 100 δεσμίδες και κάθε υποκατάστημα έχει 2 ΑΤΜ άρα 200 δεσμίδες. Υποθέτουμε ότι γίνουν θα 5 εκ αναλήψεις ισοκατανεμημένες ανά υποκατάστημα, άρα 1608 ανά υποκατάστημα και 804 ανά ΑΤΜ. Υποθέτουμε ότι κάθε ανάληψη διαρκεί 5 λεπτά βάλε βγάλε μαζί με την φύρα, άρα θέλουμε 4020 λεπτά για να ικανοποιήσουμε την ζήτηση από ΑΤΜ στο 100%. Άρα θα χρειαστούν συνολικά 67 ώρες για να ικανοποιηθεί η ζήτηση μετρητών από τους πολίτες. (τρομάρα τους)

Καθότι είμαστε και εύθυμος λαός, έχουμε φροντίσει να παραγγείλουμε καντίνες, λουκάνικα, καλαμάκια και ρετσίνες και στήνουμε έξω από κάθε τράπεζα ένα υπαίθριο ελληνικό γλέντι … το bank run γίνεται αιτία αδελφοποίησης της ελληνικής κοινωνίας (τρομάρα της) ενώ θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας .. ενώ μπορεί να λύσει και τα προβλήμματα υπογεννητικότητας .. με τόσες ρετσίνες που θα πιούμε όλο και κάτι θα γίνει …

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όση πιθανότητα έχουν να γίνουν τα παραπάνω άλλη τόση έχει και να γίνει bank run

[1] http://www.ecb.europa.eu/…/e…/circulation/html/index.en.html



Νικόλαος Καρατσόρης|| Monetary Reform

University of Westminster

Ειδικότητα: International Business





Νικόλαος Καρατσόρης|| Monetary Reform

University of Westminster

Ειδικότητα: International Business